Tuesday, July 15, 2008

Pandangan Orang Tentang Permainan Congkak

>Hafiz (Saya)

Pada pandangan saya , congkak adalah permainan yang sungguh menarikkan . Walaupun permainan ini boleh dimain oleh dua orang sahaja , ia juga menyeronakkan . Kalau dimain terlalu lama ia juga membosankan dan kalau seseorang bermain tipu ia akan membosankan juga .

>Haiqal

Pada pandangan saya permainan congkak amat membosankan kerana selalunya dimain oleh kaum hawa . Permainan ini boleh dimain oleh dua orang sahaja pada masa yang sama . Malahan , permainan seperti sepak takraw dan chapteh lebih menarik kerana ia boleh dimain lebih daripada dua orang . Ini akan lebih meriakan suasana permainan .

>Alif

Pada pandangan saya , permainan congkak adalah permainan yang saya gemari hingga saya mempunyai sebuah congkak di rumah saya . Walaupun permainan congkak hanya boleh dimain oleh dua orang sahaja , ia sungguh menarikkan . Permainan congkak ini menarik dimain seketika sahaja tetapi kalau dimain untuk beberapa jam , ia akan membosankan .

No comments: